Mám turbo motor a niekedy cítim pokles výkonu?
Na veľkosť výkonu, silu a priebeh krútiaceho momentu má v prevádzke veľký vplyv teplota nasávaného vzduchu. Ak máte niekedy pocit že zrazu váš motor “neťahá” ako inokedy a potom zrazu už funguje a má dostatočný výkon, na toto má zvačša vplyv prehriatie nasávania. Zvačša sa to prejaví v lete a keď vozidlo stojí na mieste, prípadne na križovatke, kedy horúce výfukové plyny pred ním stojaceho auta prehrievajú vašu prednú časť ešte viac. Čím má nasávaný vzduch vyššiu teplotu, klesá jeho hustota – obsah kyslíku tým je menší výkon motora. Zníženie teploty nasávaného vzduchu zabezpečuje chladič stlačeného vzduchu ( medzi turbom a motorom ) nazývaný aj intercooler , ktorý je napríklad u Octavia alebo Golf 1,8 T umiestnený v pravo za predným nárazníkom, tesne pred ochranným plastom pod blatníkom. Preto na zvýšenie odvodu zohriateho vzduchu doporučujeme montáž mriežky, ktorá tento problém z čašti odstráni. Prípadne montáž vstrekovania vody do sania, ktoré svoju funkciu splní zaručene. Moderné motory majú použité chladenie stlačeného vzduchu vodou, nie vzduchom. Vodný intecooler napomáha udržať stabilnú teplotu nasávaného vzduchu do maximálnej miery, čo je prospešné pre stabilný výkon motora v rôznych podmienkach.